Tuesday 12 February 2013

Mohon Selamat.

Assalamualaikum.

Lebih kurang,berbulan-bulan lamanya aku hilang.Sesat.Sesat dari alam belog sebenarnya.Hehehe
Semenjak dari hari itu, aku memencil diri. Membawa hati. Merajuk tak sudah. Penat.
Berat hati juga sebenarnya memadam memori di belog lama.Tapi harus.Sampai bila hidup dalam kenangan.
Yang dihadapan teruskan jangan berpaling yang sudah berganti.Jangan membabikan diri terperuk sendiri.
Ahh,pergi mampus sama perasaan.Aku benci mengejar kalau kau bermain lari-lari.Penat.

Setahun aku membutakan hati memekakkan telinga tentang semua.Semua yang ada.Kau mana tahu,kau mana pandai,kau tak reti menjaga hati ni.Kau bahgia sedang aku bodoh derita.Sial.Hmm...sakit tahu!
Tapi aku cuma cewek tipikal yang hidup bermandi derita-derita semalam.Kau itu masih berbekas dihati ini disudut paling dalam.Paling dalam aku berani jamin.Kalau tak masakan aku masih kejar-kejar macam pengemis jalanan meminta-minta.Bodoh.Tapi ya,itulah aku.Setiap yang kau 'pernah' bilang sama aku,aku hadam satu persatu.Aku simpan kemas-kemas.Walau kau hadir sebentar cuma.Babi!

Ahhh,memang benar aku ini cewek tipikal ditinggal-tinggal.Sampai masa dibuang pergi dihampas mati.
Memikirkan soal hati nyata kau memang buta.Memikirkan soal cinta kau lagi bodoh.Aku ini mungkin cuma picisan cintamu kan?


Bodohla,menaip ini pun menangis.Ketar.Sakit.
Sejuta doa aku lantunkan untuk kau dan dia.Moga,bahagia selamanya.
Tentang aku?Peduli.Aku ini cuma picisan cintamu.Biarkan.

.....................................................................................................................................................................

Okay,ini belog aku yang baru.Setelah lama aku biar bersawang belog lama.Aku padam semuanya.Disitu banyak kenangan.Rasa bodoh juga simpan kenangan.Aku tak mau kenang.Aku benci genang.Jadi biar disini aku kisahkan yang baru.Mohon selamat.

p/s:aku akan copy semula puisi aku yg rabak dari belog lama.hehe

Sekian.

No comments:

Post a Comment