Wednesday 1 January 2014

Tiada duka yang abadi di dunia

Assalamualaikum.Selamat bertemu 2014.

Tiada yang istimewa.Tiada yang memberi aku makna.Tiada yang menyapa,Tiada yang aku percaya.Seperti tahun tahun dimana aku pernah jatuh tersadai penuh tangis.Takdir hidup yang Tuhan kirimi itu sungguh terlalu perit.Andai saja ada yang memahami.Tapi tiada.

Itu detik masa lalu.Masa lalu yang tak pernah asing dalam ingatan.
Ya Tuhan.Kenapa tak Engkau padamkan saja kenangan yang menjadi kesakitan yang tak pernah habis?
Sungguh aku kecewa dengan jalan takdir hidup ini.Walau aku sendiri tidak meminta.Apa lagi yang aku sendiri tak pernah cipta.

Jalanku jauh sendirian.Tiada yang memimpinku untuk sebuah kekuatan.Melainkan Engkau ya Tuhan.
Walau kadang langkahanku pincang menujuMu Tuhan.Walau ada doa doa yang mungkin enggan Engkau terima.

No comments:

Post a Comment